lördag 13 februari 2010

Tänkta tankar

Melba, Signe och Dixie

Man ser inte världen som den är, utan som man själv är.
Människor tänker runt 65.000 tankar per dygn, påstås det. 95 procent av de tankarna är samma som dygnet före. Detta enligt Kjell Haglund, som sysslar med personlig utveckling och hävdar att om man förändrar några av tankarna varje dag kan man utvecklas som människa.

Djurtankar då? Vilka är tankarna som mal i huvudet på de fyrbenta om och om igen varje dag? Och om man nu inte ser världen som den är, utan som man själv är – vad säger tankarna om packet?

Min matte! (Pluto)
Kan man äta det? (Dixie)
Typiskt! (Melba)
Åh, vad roligt. Får jag följa med? (Signe)
Undan. Här ska jag ligga. (Gina)
Give me some more loving. (Melba)
Jag vill pussa dig! (Signe)
Kär … kä … kära nån då. (Dixie)
Var gömmer sig Gina nu då? (Pluto)
Nu kommer jag och tar dig! (Gina)
Är det dags för kattmat snart? (Dixie, Melba, Signe, Pluto, Gina)


Pluto spanar efter Gina

1 kommentar:

N - som i nystan sa...

Tänkvärt ;)

Hmm... FÅR komma över och luska reda på stickbeskrivningen hör jag.