fredag 22 oktober 2010

Upptaget



- Öh …
- Vad vill du?
- Ursäkta, men du ligger visst i min korg ...
- Din korg? Sssss ... står det ditt namn på den kanske?
- Öh nej, men jag brukar alltid ligga i den.



- Och? Nu ligger jag här. Lägg dig i den orange korgen. Du sitter ju redan i den.
- Men den ska egentligen inte stå här. Den ska vara i vardagsrummet. Det är den röda som är kökskorgen.
- Vem bryr sig?
- Packleader vill ha orange saker i vardagsrummet och röda saker i köket. Men eftersom du har ockuperat min korg har hon ställt in den orange här också. Annars har ju jag ingenstans att ligga.
- Men vad du gnäller. Stick och brinn, hundtönt.



- Suck … jag avlägsnar mig. Jag vill ändå inte ligga i den röda korgen. Den är ju helt kattaminerad.



- Äntligen ensam.

2 kommentarer:

N - som i Nu var det länge sedan jag var här... sa...

Rent estetiskt borde katterna då hålla sig i vardasrummen. Ett argument till som ka(tt)nske inte biter...

packleader sa...

Önskar att katten hade samma estetiska sinne som du :)