tisdag 21 april 2009

Väntans tid

Melba har en mage

Melba har nu gått in i sin högdräktighetsperiod. Tre veckor kvar.
Magen ökar i omfång medan man tittar på den – titta bort en sekund och hon har blivit en centimeter bredare. Tala om att vara satt på jäsning.
Hungrig är hon också. Blivande mammor äter ju för … ja, hur många kan det vara? Hur många bullar har Melba i ugnen?

Hur många är det?

Även om hon är hungrig är hon lika kräsen som vanligt. Men lite köttfärs, leverpastej, kalkon, gräddfil och grädde slinker alltid ner. Och kattmat förstås.
Melba betraktar - mer än någonsin - packleader som en förlängning av skeden som lägger upp kattmaten, hundarnas oemotståndligt läckra dessert, och skulle gärna låta sig serveras gång i timmen.
Försök motstå den blicken.

Famous hundblick

11 kommentarer:

Nathalie - alias Farmor sa...

jag gissar på 5 (3 tikar och 2 hanar). Vad vinner man för pris?? ;)

Melba sa...

Bilderna gör mig inte rättvisa!
Min mage är faktiskt ännu större... i alla fall känns det så.

Dixie sa...

Fyra giisar jag, två av varje. Och priset hoppas jag är ätbart - men det måste väll delas ut av hussen och matten!?

Gina Tricot sa...

Om de är lika små och söta som jag kan det säkert rymmas 6 i den där ballongmagen. 5 tjejer och 1 kille - honom ska vi terrorisera:)

Pluto sa...

Jag struntar väl i hundmagar, bara jag får ha min packleader i fred. Säg inte att hon ska gulla med en massa valpa också ... hoppas det bara kommer två, två tjejer.

Honey - den riktiga farmor sa...

Jag gissar på 4, 3 pojkar och 1 flicka. Precis som jag fick i min första kull. Priset bara måste vara ätbart, det är hussen och mattens uppgift att se till :)

Sally sa...

Jag hoppas det är noll i magen och att fusktaxen bara är tjock. Då kan jag retas eller äta upp henne. Har inte bestämt mig ännu. Ett som är säkert är i allafall att det där med fusk är inget att ha, det klarar vi oss utan. Äkta vara ska det vara - som jag! Jag gör nytta. Inte många som kan toppa det, om jag får säga det själv!

Mutti sa...

Vem gör mer nytta än en äkta stallkatt? Jag gissar på 3, 2 hanar och en tik.

Puma Chanel sa...

Eftersom jag egentligen är en innekatt hoppas jag att priset är en innevecka i paradiset ... jag menar packleaders hus. Röstar på 6 valpar - 4 tjejer och 2 killar.

Gucci sa...

Det får vara hur många som helst för min del, bara de inte är i vägen när jag rusar in för att göra table ras om kvällarna.

Gucci sa...

Oj, jag kanske skulle gissa också: 5 - 3 hanar och 2 tikar.