onsdag 9 januari 2008

Jultomten hörde mig

Ior och Nasse

Jag inleder 2008 med att bekänna: jag tror på tomten.

Jultomten hör bön. Här i bloggen önskade jag mig packleader Cesars bok om hundar, och si, jag fick den i julklapp.

Intressant läsning. Cesar kan exempelvis inte nog betona packets betydelse vid rehabilitering av hundar. Packet lär hunden att bli hund igen.

Jag har förmedlat denna information till Melbas matte, som genast undrade vad det skulle bli för hund av Dixie med ett pack bestående av en Gnällba, fyra katter och en människa.

(Här avbryter jag kort och riktar ett meddelande direkt till Melbas husse: Det var inte jag som sa Gnällba, det var fusktaxens matte!)

Snart ska jag berätta om Dixie.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag dementerar alla uppgifter som tyder på att jag skulle ha uttalat mig ens i närheten av det som citeras i nämnda blogg. Jag har ingen aning om vart informationen skulle komma ifrån och jag förnekar all kännedom. :-)