tisdag 6 januari 2009

Smultronställen enligt Gina

Alla djuren har sina favoritställen för mys i packleaders hus. Det här är Ginas bästa, och hon får själv vara guide:



"Klädkorgen i mattes garderob. När jag kom hit som hittekatt för över ett år sedan var det här jag bosatte mig den första tiden. I en walk-in closet (visserligen är väl alla garderober walk-in för katter, men matte ville att jag skulle skriva det eftersom det låter coolt). I en papplåda. Nu har jag bytt upp mig till klädkorgen. Och om matte inte ville ha katthår på sina kläder får hon väl flytta dem ..."



"Köksfönstret. Här brukar jag sitta i samband med frukosten och titta ut i trädgården. Bra utsikt över fåglar och andra katter helt enkelt. I jultider är fönstret fullt av ljusstakar och tomtar som trängs med mig. Men jag tränger tillbaka. Ta ingen skit, säger jag bara."



"Vardagsrumsfönstret. Perfekt utsikt över gårdsplanen. Här gäller samma sak som i köksfönstret. Träng tillbaka bara. I mitt favoritfönster har matte ställt en stor buske och en hoper koreanska vaser. Två höga ljusstakar balanserar där också. Och jag kan bara säga: Hon lever farligt ..."



"Fåtöljen. En underbar möbel. Uppe på ryggstödet kan man ligga och spana ut genom fönstret på samma gång som man har koll över alla som kommer och går. På sitsen sover man skönt, gärna på rygg. Och som en extra bonus kan fåtöljen också användas till klösbräda. Med tillhörande ljudeffekt - varje gång man sätter klorna i den hörs det: Nej, nej, nej, nej ..."



"Packleaders knä ... (eller någon annan människas). En ledig mänsklig famn när jag behöver närhet och kärlek. Då tankar jag värme en stund. A cat´s got to do what a cat´s got to do."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina bilder (som vanligt)!
Om Gina hade varit människa hade hon varit über-chef någonstans satt skräck i hela personalstyrkan!

packleader sa...

Jag vet! Det lilla stycket ;)