måndag 9 februari 2009

Yorkiebutiken

Rand eller ruta?

Packleader har överraskat sig själv med att upptäcka en ny sida. Hos sig själv. Det är inte varje dag det händer. Man skulle ju kunna tro att man känner sig ganska väl.

Döm därför om min förvåning när jag ertappar mig med att titta på hundrosetter. Små handgjorda skapelser avsedda att pryda tofsen på den lilla yorkien med. Det finns en särskild boutique för det på nätet.

The Yorkie Bowtique.

En amerikansk tjej tillverkar dem och säljer dem online. Rosetter för alla tillfällen: jul och påsk och alla hjärtans dag och höst och halloween och … you name it.

Jag funderar på en sober svartvit. Men vilken ska jag ta?

Om någon hade sagt till mig att jag skulle shoppa hundrosetter på nätet för några år sedan skulle jag ha skrattat rått. Nu har det alltså hänt. En ny sida av personligheten har visat sig. Hur pinsam är inte den? Offer för sötsurfningstrenden.

Testa dig själv och se om du också trillar pladask i gullträsket:
http://theyorkiebowtique.com/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Woooow så snygga. Om man ändå hade lite mer hår på knoppen... Kanske skulle kunna gå att sätta en i skägget?

Anonym sa...

Jätte fiina rosetter verkliigen..:D
Jag skulle satsa på en randig..:)

Anonym sa...

Varför nöja sig med en? Ta båda, det verkar ju som om det alltid dyker upp tillfällen där det passar att ha en vacker rosett i håret...

Therese sa...

Båda var riktigt fina, fast tror nästan den undre var snyggast :) Hälsn Therese