tisdag 3 mars 2009

100 sätt att väcka sin packleader


Pluto här.
Jag har tagit på mig uppdraget att väcka människan på morgnarna. Det finns de som skulle kalla detta för Mission Impossible. Men inte jag. Jag har minst hundra sätt att få liv i henne. Vi kör igång direkt:

1. Jag börjar med att trampa runt människans huvud. Det brukar ha en viss störande effekt på henne.
2. Jag sätter fram tassen och petar människan i ansiktet – med infällda klor förstås. Det får henne att dra upp täcket över huvudet och jag vet att jag är på banan.
3. Jag fäller ut klorna och börjar klösa på hyllan intill sängen där människan har mobiltelefon (vars väckningssignal hon inte vaknar av) och glasögon. Detta gör henne alltid lite orolig och hon börjar röra på sig.
4. Jag ser att människans ena ben sticker ut under täcket och börjar gå ditåt för att klösa lite. Då drar hon snabbt in benet.
5. Jag känner att jag är nära målet nu. Om hundtussen ligger i sängen satsar jag på den i det här läget. Knappt har jag lyft tassen för att peta till den innan det kommer en suck och en röst djupt ur täcket: - Nej, Pluto! Låt Dixie vara i fred…

Yes! Jag gjorde det, människan är vaken.
Tyvärr hinner jag inte längre på väckningslistan idag. En annan dag. Nu ska jag låta min packleader klappa mig en stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Who is the leader of the packleader?

Could it be Pluto?