måndag 2 mars 2009

I korvhimlen


Ett himmelrike för en hund

På landet kommer man i kontakt med något andra institutioner än i stan. Kyrkokören vill att någon i familjen ska vara med och sjunga, den lokala Röda korsföreningen säljer lotter.
Packleader köper givetvis lotter av en aktiv granne. Och har tur - vinner en korg med två kilo rökt korv.
Röda korsgrannen kallar det antagligen snarare för otur, eftersom hon tror att Dixie är jättefarlig och säkert fasar för att knacka på och lämna över lotterivinsten.
Nåväl, korgen är här till allas förtjusning. Nu kan vi äta korv till frukost, lunch och middag. Gladast är nog bonden och hundarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

INBJUDAN

Snart stundar en stor hundhändelse i Skåne. Jag talar förståss o malmös internationella hundutställning som vart år i mars håller till i malmösmässhallar. I år har vi dessutom äran att få tävla om den åtråvärda titeln "Svensk vinner 2009". megan skall dit lördagen den 21 mars (utställningen pågår även på söndagen).
Ett ypperligt tillfälle för packleadern (med tvåbenta packmedlemmar) att beskåda hundcirkus på nära håll. Dessutom kan jag garantera att det finns en och annan Yorkie-rosett att spana in bland alla försäljningsmontrarna!

Anonym sa...

Tänk så olika himlar man kan ha.
För mig skulle det nog mer vara chipshimlen ;-)

packleader sa...

Eller lingongrovahimlen eller gräslöksosthimlen kanske?

packleader sa...

Nathalie, jag antecknar lördag 21 mars och hoppas jag kan.