torsdag 26 mars 2009

In her head


Vad tänker Pluto på?

Pluto har järnkoll på Dixie. Eller rättare sagt: vad packleader gör med Dixie. Hon hör allt, ser allt.
  • Öppna ett skåp i köket och hon kommer rusande från övervåningen. Ger du hundtussen en godisbit? – Men jag då?
  • Plocka fram kam och borste för att få ordning på hundpälsen och hon är genast under packleaders hand. Borstar du hundtussen? – Men jag då?
  • Säg några kärleksfulla ord till yorken och hon dyker omedelbart upp runt hörnet med ett Prrr. Gullar du med hundtussen? – Men jag då?
  • Öppna kylskåpsdörren för att ta en macka och hon kommer sättande på nytt. Får hundtussen smaka korven? – Men jag då?
  • Plocka fram ytterkläderna för att ta en promenad och hon dyker upp i hallen för att spana. Ska du gå ut med hundtussen? – Inte jag!

Här vidtar nämligen vaktavlösning och Gina anmäler sig som frivillig. – Tuppen jag! Man undrar - har de gjort upp om bevakningen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hårtussar skall hållas kort. Katter också för den delen. Nästan ännu viktigare!

melbas matte sa...

Pluto och Packie lever i symbios. Det är bara Packleadern som inte har förstått det än (enligt Pluto) och alltså är förföljelsen nödvändig (enligt Pluto).