söndag 1 mars 2009

En man för Melba



Idag har vi haft besök av en stilig herre.
Hobbe heter han.
Kan han vara nåt för Melba?
Vi får se, vi får se.
Det sniffades i alla fall fram och tillbaka.


Hobbe sniffade på Melba ...


... och Melba sniffade på Hobbe.

Om tycke inte skulle uppstå är det den första mars idag.

Melba kanske kan göra som flickor gjorde förr när de ville veta vem mannen i deras liv skulle bli. På första mars ställde de sig med ena foten i sängen och den andra utanför. Sedan sa de:

"Jag hälsar dig, mars!
Jag beder dig, mars,
kom till mig i sömnen
och vis mig i drömmen
min blivande man!
Han ska bära i sin hand
det varmed han föda mig kan."

Det fungerar även den sista mars. Den som får för sig att testa och inte blir nöjd med resultatet kan prova igen då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Hobbe är verkligen stilig... och måttbeställd fick jag veta idag också. Fyra strumpor och vitt på svansen skulle det vara - och självklart såg Honey till att klämma ut det som var beställt.

Anonym sa...

Honey är en klippa!


(hon kanske förjänar en si så där 10 "Honey är fantastisk" i min blogg ;)